Tadahiro Koji
Kävelin kadulla hitaasti ja vaitonaisena. Omiin ajatuksiini vaipuneena. En ollut puhunut mietteistäni kenellekään, mutta asia painoi mieltäni kokoajan. nimittäin se, että veljeni oli jättänyt minut yksin Ikiyugoon, ja lähtenyt jonnekin muualle töihin. Mietin vain, että kuinka hän saattoi tehdä minulle tämän? Eikö hän välittänyt minusta tai edes vanhemmistani? Oliko kaikki yhdentekevää?
En ollut saanut missään vaiheessa vastausta näihin kysymyksiin, sillä olin vain istunut järkyttyneenä huoneessani kuullessani veljeni kertovan isälle ja äidille tämän järkyttävän uutisen. Kun otin asian Hokuton kanssa puheeksi, niin olin vain toivottanut hänelle onnea ja menestystä. Oikeasti minuun sattui. Sattui ja kovaa, mutta yritin peittää sen. En ole varma huomasiko veljeni sitä, mutta sillä hetkellä en jäänyt ottamaan siitä selvää.
Olin varmaan murjottanut kokonaiset pari viikkoa, kun lopulta aloin palautua tähän maailmaan. Onneksi minulla oli neitokakaduni Yasu. Se oli aina niin pirteällä tuulella, että en väkisinkään viitsinyt enää murjottaa. Olin käynyt puistossa kuvaamassa eri kasveja ja hyönteisiä sekä kävelyllä, ja nyt olin uskaltautunut kaduillekin asti.
Astelin nyt reippaammin eteenpäin ja yritin samalla seurata vähäistä liikennettä. En kuitenkaan halunnut jäädä auton alle tai muuta vastaavaa. Huomasin edessäpäin häämöttävän kahvilan. Aluksi astelin sen ohi enempää miettimättä, mutta käveltyäni hetkenmatkaa huomasinkin mahani kurnivan ikävästi. Olinhan ollut ulkona jo muutaman tunnin, ja en ollut syönyt mitään ennen lähtöäni. Mietin hetken kestäisinkö kotiin asti, mutta äänekäs murina puhui puolestaan. Huokaisin syvään ja tarkistin lompakkoni sisällön. Hmm.. Varmasti tarpeeksi pientä juomaa ja purtavaa varten.. Laitoin lompakkoni kiinni, ja sujautin sen takaisin olkalaukkuuni. Tein pikaisen U-käännöksen ja astelin nopeasti takaisin kahvilaa kohti. Pian olinkin jo sen ovella, ja katsahdin sen sisään. Eipä siellä paljoakaan väkeä näyttäisi olevan, tuumasin ja astuin varovaisesti sisään. Kuulin kellon helähtävän yläpuolellani, ja katsahdin vaistomaisesti sitä. Ovi sulkeutui hitaasti perässäni, ja odotin seisten paikoillani kunnes se oli läimähti kiinni. Katsahdin hieman ympärilleni, ja huomasin tilaa todellakin riittävän minuakin varten. Siinä hetken uumoiltuani tajusin jonkun tuntemattoman valkohiuksisen pojan tuijottavan minua. Ihmettelin asiaa, ja käännyin hitaasti katseesta välittämättä leivoshyllykköä kohti. Tunsin oloni kuitenkin lähes aina katseiden alla jännittyneeksi, ja yritinkin nyt hiukan rauhoitella itseäni. Radiosta pauhasi jokin vanhahtava musiikki, ja minä yritin samaan aikaan etsiä sopivaa leivosta ja juomaa itselleni. Päädyin herkullisen näköiseen suureen suklaa-leivokseen, ja perinteiseen teehen. Maksoin pikaisesti myyjälle, ja astelin jollekin sattumanvaraiselle paikalle selkä kuitenkin valkohiuksista poikaa kohti. En tiennyt katsoiko hän vielä minua, mutta selkä häneen päin voisin kuitenkin helpommin rauhoittua. Join kulauksen teetä, ja haukkasin pienehkön palan muffinssista, ennenkuin vajosin taas omiin mietteisiini.
//tästä se lähtee xD